Defemkesinghana.reismee.nl

Ko-Sa strand en Kakum national park

Hee lieve allemaal,

Het weekendje weg naar resort Ko-Sa was heerlijk. Lekker gegeten (veel friet hi) en heerlijk in de zee gedobberd. De terug reis hebben we er voor gekozen om met de tro tro terug naar Kumasi te gaan. Super joh, goede verbinding, heel krap zitten, hele reis in een stinkende vis geur maar, ja ja binnen 3,5 uur waren we weer in Kumasi. Geen vertraging gehad. De heenreis met de STC bus duurde in totaal iets van 6uur aangezien de bus kapot was. Wij om 3 uur ‘s nachts vanuit het centrum vertrekken naar Kumasi, 4 uur de bus gepakt en na 10 minuten begaf de bus het. Stonden we daar 2 uur lang stil, gelukkig kwam er een nieuwe bus en kon onze reis beginnen naar de kust.

Dit weekend zijn we naar Kakum national prak geweest. Hier hebben we een wandeling over trouwbruggen gemaakt.

Ook hebben we een rondleiding in slavenfort Elmina gehad. Dit was wel bijzonder om het te zien en vooral de verhalen van de gids aan te horen.

Maandag zijn we gestart met de therapieën in het centrum. De studenten kwam zelf naar het fysiotherapie ruimte. Erg gemotiveerd dus. Alleen best lastig dat de meeste studenten geen engels spreken en niet verstaan maar gelukkig hebben we student Yaw die goed engels spreekt en onze vragen vertaald in het Twi. Femmuz gaat trouwens Twi proberen te leren bij student Yaw. Ook hebben we vandaag een Ghanees barretje ontdekt waar ze voor 35eurocent een koud flesje cola verkopen. Hier gaan we dus vaker naar toe....:)

Vanmiddag gaan we inkopen doen met Mr. Ark, om de vrijwilligers woningen een beetje comfortabeler te maken, zoals een goed matras met afgesloten hoes waar dus geen vieze beesten in kunnen komen. Ook een koelkast gaan we aanschaffen zodat we koude drankjes kunnen drinken en niet alles snel bederft, zoals onze gekochte komkommer die geel uitgeslagen was.

De planning is dat we morgen naar het ziekenhuis gaan in Offinso, hier gaan we proberen nieuwe kinderen te werven voor het centrum.

Greetings

Elin

Goed te horen dat jullie lekker aan het strand hebben gezeten. Hier is het wel weer even wennen hoor, (koud!) maar wel lekker dat er stromend water is! :-)
Ik hoop dat jullie lekker bezig kunnen zijn met therapie de komende tijd. Ik volg jullie verhalen!

xx

marga

Dag Tijden/ reisinfo Plaats/Adres Bijzonderheden
30-04 Vertrek 14.05 KL 0589
Aankomst 18.45 Schiphol
Accra
Overnachten in African Royal Beach Hotel , 1X 3pers en 1X 2pers. Ophaalservice door Ghana Welcome Tours.
01-05 Accra African Royal Beach Hotel , 1X 3pers en 1X 2pers
02-05 Vertrek met bus naar Kumasi en Offinso 1e nacht bij Femke op het project
03-05 2e nacht bij Femke op het project
04-05 Vertrek met auto met chauffeur naar Mole National Park Molemolel 1e nacht
05-05 2e nacht
06-05 3e nacht
07-05 Vertrek naar Offinso 1 nacht bij Femke op het project
08-05 Vertrek naar Cape Coast

hoi schatjes ons reisverslag tot nu toe

Maayke

He Fem!

Kaartje gaat morgen de deur uit dus ben heel benieuwd of hij aan gaat komen! Had je mijn VEEEEEEEEEL te lange mail al gelezen toevallig? Ik kon niet slapen, en ja heb toch mail op mijn mobiel dus dan kan ik net zo goed jou een mail sturen!
Nou morgen moet ik weer werken, ik probeer je deze week nog even een keer te bellen!

Dikke kus