Defemkesinghana.reismee.nl

Visum verlengen en zwemmen

Hello everybody,

Deze week moesten we ons visum verlengen. Mr. Ark vertelde ons dat dit 2 weken duurde. We kwamen daar aan en dachten echt, moeten we hier nu ons paspoort achterlaten hmm. Door het gesjans van Femmuz met het mannetje van de immigratiedienst, heeft het bij ons één dag geduurt haha. De volgende dag werd Femmuz gebeld en we konden onze paspoorten ophalen, relax.

Vrijdag kwamen dus de vrouwen vanuit de omgeving sporten op het centrum. Fem had een Tae-bo les voorbereid en de vrouwen hadden me toch schik. Fem was de enige die een ritme gevoel had, de rest kon er werkelijk geen bal van. Het was wel echt grappig om te zien.

Zaterdag zijn we met twee meisjes uit Nederland die in Techiman verblijven wezen zwemmen bij de universiteit in Kumasi. Dit was echt leuk om te zien, want veel Ghanezen kunnen niet zwemmen waardoor het L-vormige zwembad in het ondiepe gedeelte mega druk was en in het diepe gedeelte waren alleen wij met ons vieren te vinden haha. De terugreis naar Offinso was ook weer even wat anders. Het regende gigantisch en op het tro tro station stond iedereen overal, normaal gesproken is het altijd een rechte rij maar nu als er een tro tro aankwam rende iedereen er tegelijk heen, drukken en slaan. Eindelijk zaten we in de tro tro heerlijk voorin, werd er in onze tro tro gevochten, wat een geharen trek en geschreeuw zeg. Wat waren wij blij dat we voorin dit keer zaten haha.

Afgelopen zondag zijn we naar de kerkdienst op het centrum geweest, hier gaan allen studenten naar toe. We dachten na de vorige zondag dat dit ook een leuke kerkdienst zal zijn met veel dansen en zingen. Dat viel mooi tegen, we moesten iets van 3uur lang alleen maar luisteren naar Twi gepraat en het bidden van de studenten. Femmuz had tijdens haar Twi-les een Ghanees kerkliedje geleerd en dacht dat ze dat mooi mee kon zingen, niet dus. Femmuz mocht samen met een student en Truus naar voren komen om het voor de hele groep te zingen, vette afknapper.

De rest van de week hebben we veel voor school gedaan en met de kinderen gespeeld. Aanstaande vrijdag komen de ouders van Fem alweer deze kant op. De tijd vliegt hier echt. Ook hebben we van de ambassade een kaart ontvangen om naar het ambassade feest te gaan. We zijn uitgenodigt voor de receptie waar we formeel gekleed heen moeten. We zijn benieuwd.

Veel liefs Fem en Femmuz

Elke

Hahaha geweldig die foto in het zwembad!!!! En wat zijn jullie wit :p !

Jullie doen ook niet te weinig aan godsdienstvorming hoor ik al wel, goed hoor! En Femke dat jij hebt gezongen voor een hele groep mensen, ik ben benieuwd!

Leuk jullie ook bezig te zien met de mensen daar op de foto's, Femke die foto van jou ziet er spectaculair uit!!! Nou nog een foto van andere Femke die Tae-bo geeft, ben ik ook nieuwsgierig naar!

Ga zo door dames! :)

Liefs vanuit het zonnige Nijmegen!

Josje

Heey Femke, Je valt niet alleen op door dat je zo blank bent maar ook zeker door je enthousiaste uitstraling.
De foto's zijn geweldig.
Je bent een toffe meid
GR uit Beers van Geert en mezelf

oom Frank

Hey Femke,

ben je al weer helemaal hersteld?
Hoe is het nu aan zee?

groet

Frank

Margriet

Hoi Meiden

Wat leuk om jullie verhalen te blijven lezen.Nog even en dan zijn jullie weer terug in het koude NL. Geniet er nog even van.

groetjes Margriet