Defemkesinghana.reismee.nl

Kippen gekocht en Hand in Hand project

Hoi lieve allemaal,

Hier een berichtje van twee relaxte Femkes vanuit Ghana. We passen ons helemaal aan aan het Ghanese ritme hier. We hebben het nou heel erg naar onze zin, de kinderen zijn super schattig. Twee keer per week komen de kinderen naar het centrum waar we starten met individuele therapie, daarna gezamenlijke spelletjes zoals zakdoekje leggen, moordenaartje (goed voor de buikspieren) en waterflessen omgooien. Vaak gaan we daarna nog dansen met de kinderen, nouja gek doen op muziek. We hadden deze week een soort glittertjes in flesjes water gedaan, ze waren er de hele dag mee aan het spelen, zo leuk. ‘s Middags zijn de kids vaak moe en gaan ze rustig spelen of relaxen.

Ook gaan we bijna iedere middag, als we teminste op het centrum zijn, voetballen met de studenten. We proberen ook iedere dag aan school te werken zo hebben we van de week een nieuwsbrief geschreven naar de sponsors toe, kinderen naar aanleiding van het handboek in kaart gebracht en zijn we bezig met ons eindverslag. Mr. Ark, directeur van het revalidatiecentrum heeft ons handboek bekeken en was echt onder de indruk. Hij vond de gesponsorde boeken heel grappig, en ging proberen alle oefeningen na te doen, dit zag er grappig uit.

Aangezien we hier heel gevarieerd eten, maar niet heus haha. Hebben we allebei deze week een kip gekocht, in de hoop dat we iedere dag een ei krijgen. De kip van Fem heet Joep (nu is Joep toch een beetje bij Fem :)) en die van Femmuz heet Yaw en is natuurlijk zwart. Dit betekent donderdag, op die dag hebben we de kip gekocht. Op kippenjacht werden we heel hartelijk ontvangen, zo kregen we een stoel aangeboden. Hierop moesten we gaan zitten en werd er onderhandeld in Twi hoeveel de kippen moesten kosten en we konden toekijken hoe de kippen werden gevangen. Hier had je bij moeten zijn, zo hilarisch.

Verder hebben we kennis gemaakt met het Ludo spel, een soort bordspel. Fem, was de winnaar van dit spel haha, ze werd gelijk al eerste. Ook tro tro vinden we nog steeds een hele leuke belevenis.

Van zaterdag tot maandag gaan we met z'n drieeën naar het hand in hand project, hier hebben we heel veel zin in. We hopen dat ze van het weekend gaan beginnen met de kootlaag in het nieuwe fysiotherapiecentrum en dat de timmerman gaat starten met het maken van de behandelbanken. Woensdag gaan we naar Chris, Ghanese fysiotherapeut om kennis te maken en zijn nieuwsgierig naar zijn praktijk, hoe gaat hij te werk. Hij wordt misschien de nieuwe fysiotherapeut in het centrum. Verder zijn we deze week vanplan om naar het stoeltjesproject te gaan in Sunyani. We willen graag van ons sponsorgeld een sta-tafel laten maken.

Tot het volgende verhaal.

Liefs ons

Burnie en Oscar

ha dames, wij zitten iedere x weer te genieten hoor van jullie mooie verhalen en foto's! Hebben bewondering voor wat jullie daar doen.
Maarre wat gaat er met Joep de kip gebeuren als jullie weer terug naar Nederland gaan, dan wordt het toch geen "SOEPKIP" he. Dikke knuffel, en geniet!
gr. Oscar en Burnie

marga

lieve schatten
ja ja wij komen eraan !! Ik ben al echt aan het aftellen.
Ik ben al spullen aan het verzamelen om mee te nemen. (ballonnen,glitters,wasco,kleurboeken,memory enz.) Echt geweldig om dan alles te zien en het dan samen met jullie te beleven. Wat is leuk om voor mister Ark mee te nemen?? Voor Bianca neem ik kaas ,hagelslag ,drop en iets voor haar zoontje mee.
dikke kus en wij zien jullie op 30 april op het grote ambassade feest

Margreet Dellemann

Hey die Femke!
Eindelijk een reactie vanuit Duiven!
Super hoor om al jullie verhalen op deze manier te lezen.... weer eens wat anders als Aruba!
De laatste keer dat we elkaar zagen, stonden we nog tot onze enkels in de sneeuw!!!!!
Heb het goed daar en geniet vooral!

Laura

Haha wat grappig om de kip Joep te noemen! Ben heel benieuwd of ze iedere dag een lekker eitje gaan leggen, ik hoop het voor jullie!
Veel plezier en hou lekker het ghaneese ritme aan!
xxx laura

Anneke Wolters.

Eitjes bakken, koken, pocheren. Ja, je kunt er inderdaad enorm mee varieren. Femke, is je jurk al klaar die je van dat mooie stofje gaat laten maken? Zet je 'm een keer op de foto? De kleuren zijn prachtig en staan je goed.

Fijne tijd daar jullie beiden, groet van Anneke.