Defemkesinghana.reismee.nl

Hand in Hand project, Boabeng-Fiema en Sunyani

Lieve allemaal,

In het weekend zijn we naar het Hand in Hand project geweest. Dit is opgezet door een Nederlandse dokter en is een plek waar verstandelijk gehandicapten wonen, voor de achterhoekers onder ons, een soort Ghanese Fatima. Helaas was er in het weekend niet veel te beleven dus we zijn naar het Boabeng-Fiema park geweest waar we apen hebben gezien. Daar werden we zowat aangevallen door een zwarte aap met witte staart. De gids ging mango's naar hem toe gooien zodat hij niet bij ons in de buurt kwam haha. Femmuz vond het maar niks daar.

Maandag konden we eindelijk zien wat de bewoners bij het hand in hand project de hele dag doen. Het is een soort dagbesteding. De bewoners maken hele prachtige sieraden, weven sjaaltjes en maken slingers. Ook hebben we gedanst met de bewoners, een van hen kan heel mooi op een djembe spelen.

Verder hebben we beide onze maten op laten meten, zodat we een mooie ghanese jurk krijgen. Nouja, Femmuz heeft gewoon zwart hoor.

Vandaag zijn we naar Sunyani afgereist met de metro mass bus. Onder tussen hebben we zowat al alle vervoersmiddelen gehad. Hier zijn we naar een project geweest waarvan ze standingboards maken van papier. Van ons sponsorgeld hebben we 2 standingboards kunnen kopen. Deze gaan ze maken en kunnen we over 4 weken ophalen.

Morgen gaan we naar Charles Mensah, een fysiotherapeut die een privé kliniek is gestart in Sunyani voor kinderen met CP. Aangezien ons handboek over CP patienten gaat, sluit dit natuurlijk mooi aan ;). Als we hem morgen toch niet kunnen ontmoeten, die kans zit er in hoor, want hier in Ghana houden ze zich niet altijd aan de afspraak dan zien we hem misschien volgende week woensdag in Dua Nkwanta. Daar werkt hij in het ziekenhuis en gaan daar woensdag naar toe met Mr. Ark.

Hier in het hotel heeft Fem ook nog sjans gehad met een paar dronken mannen haha, ze kreeg een heerlijke bailey's aangeboden. Ook dachten we in een heerlijke luxe hotel te zitten, maar ook hier valt de stroom regelmatig uit. Maar wel een heerlijke warme douche gehad.

Maandag gaan we starten met een mannengroep waar we een soort van fitness aan gaan geven. Mr. Ark zal een paar bekenden regelen en wij zullen ze eens ff laten zweten. Dit is niet moeilijk hoor, want het is hier altijd heet. En vrijdag starten we een vrouwengroep met Mary (vrouw van Mr. Ark).

We zijn erg benieuwd.

Doeii. Liefs Ons

marga

hoi Fem
Wat lief dat Burnie en Frank jou gebeld hebben. Burnie zij ook dat jij dat heel leuk en heel fijn vond.
kussssssssssssssssssss

Elke

Heeee relaxte-Femkes!! :)

Wat leuk wat leuk jullie verhaaltjes!!! Hoe bevalt het werken met kinderen?? Jullie klinken in ieder geval heel erg enthousiast!

Hahaha en die kippen die jullie hebben gekocht!! Ge-wel-dig! Hebben jullie al een lekker eitje kunnen eten??

Genieten!! xx

suze

Hoi Femke, ben nu pas op de hoogte dat ik jullie kan volgen. Super wat ik gelezen en gezien heb. Veel plezier nog!

Yvonne Janssen

Hey Fem,

Volgens mij hebben jullie het daar super naar jullie zin!!!Alweer anderhalve maand lekker ver weg!! Wat een gave foto's zeg! Ik zou zo met jullie willen ruilen!!!
Geniet ervan en veel plezier nog!!!

Liefs Yvonne

Familie Jonkers

Wat goed dat je je hebt aangepast aan het ritme en relaxtere leventje daar! Een hele stap voor mevrouw Pastoors ;) Jullie maken een hoop mee zo, leuk! We denken aan je! Groetjes van ons allemaal,
Wim, Marianne, Sanne, Sjoerd, Sil, Kelly en Donno!

Josje

Heey Femke,geweldig om je reisverhalen te lezen.
Je maakt er iets geweldigs van.
Een ervaring voor je hele leven.
Als je weer terug bent wil ik ze graag live horen, dan zie ik de uitdrukking van je ogen er ook nog bij.
Trouwens het zwemmen gaat best goed.
Als je weer hier bent gak je soppen