Defemkesinghana.reismee.nl

Weekendje weg naar zee

Heee luitjes,

Hier weer een bericht vanuit Ghana. We hebben de zon op het strand overleefd hoor, maar wat zijn we toch rood geworden en wat doet het pijn. Ondanks dat we maar bleven insmeren en in de schaduw hebben gezeten. Het was een super gezellig en leuk weekendje weg.

Oke, afgelopen vrijdag zijn we op stap geweest met Kirk en Ricie (weekendbeveiligings-mannetje). We zijn richting ‘ Lake Volta' gereden en onderweg hebben we onze eerste kokosnoot ervaring gehad, hele drellige en zachte cocos maar verrukkelijk. Ook zijn we gestopt bij ‘ Shai Hills' hier hebben we apen en antilopes gezien.

Toen heeft Kirk ons hotel ‘Afririko' laten zien. Aangezien we heel erg honger hadden en we nog een boottocht gingen maken, hebben we het maar met elkaar gecombineerd. Op de boot hebben we onze eerste echte Ghanese vis gegeten. Wij zijn netjes begonnen zoals onze ouders ons hebben opgevoedt dus, met mes en vork eten, maar dit bleek niet de ghanese manier te zijn. Vandaar dat we onze vis verder hebben gegeten met onze handen, we dachten dat we onze vis goed gefileerd hadden maar dat viel tegen hoor, want Kirk en Richie gingen ook onze resten nog even opeten, zelfs het hoofd van de vis...iel!! Tijdens de boottocht hebben we heel culturele dingen gezien hahah Akosombo Dam, Elektriciteitspalen van Togo en het huis van de eerste president van Ghana.

Daarna hebben we het huisje van Richie gezien. Hij woont samen met zijn vrouw en twee zoons in een piepklein huisje, zo groot als de slaapkamer van Femmuz. Hele vriendelijke mensen, Fem staat met een gekke Ghanees op de foto en Femmuz moest mee koken, erg grappig.

Bianca en Diana (vriendin van Bianca) hadden afgelopen weekend gepland om naar zee te gaan met Jodian en Storm. Ze vroegen of we mee wilden met hun naar ‘ Emily's place' in dorpje Fete aan zee. Het was echt een super leuk huisje, mooie kamers maar helaas geen airco. Echt super luxe want een ghanese man maakte iedere ochtend ons ontbijt klaar en het avond eten.

Voor de Feyenoord liefhebbers onder ons, wij hebben het trainingscentrum van Feyenoord gezien waar ghanese kinderen gescout zijn en worden opgeleid tot een professioneel voetballer.

Tijdens het verblijf aan zee hebben we vooral veel geluierd, gespeeld met de kids en ook nog heerlijk gegeten. We zijn een dagje naar een resort geweest, ‘ White Sands', lekker luxe en veel lekkere dingen gegeten. Achteraf kregen we de rekening en de helft stond er niet op. Vette meevaller, hihi. Het kost al geen drol hier

Laughing
Ook heeft Fem voor Lifeguard gespeeld haha.

Als je hier in Ghana eten besteld moet je er vanuit gaan dat het eten 2 uur later pas komt, we overdrijven niet. Zelfs een colaatje brengen doen ze een uur over. Dus tijdens het ontbijt moet je eigenlijk al je lunch bestellen.

Bij hotel ‘Tills' zijn we naar het strand geweest , het zand is me toch potje heet, je moet echt rennen naar de zee of de schaduw. De zee hier is beetje te vergelijken met de scheveningse stranden niet echt zo prachtig als Thailand en Aruba ;)

Morgen begint hier ons echte leven. Om 8uur worden we verwacht bij een Ghanese school in de sloppenwijken. ‘s Middags gaan we meekijken in het ‘Korle Bu' ziekenhuis ook woensdag en donderdag. We zijn heel benieuwd wat we daar aantreffen en we hopen dat het in het ziekenhuis niet stinkt (dit heeft Kirk ons wijsgemaakt).Vrijdag vertrekken we naar Nsawam waar we een week lang mogen meekijken in een Orthopedisch trainingscentrum.

Tot het volgende verhaal.

Veel liefs en groetjes

gerben

Morgen echt aan de slag? Dan begint dus ook de Engelse praktijkles zo te horen. Of gaat dat al vlekkeloos? Succes ermee in ieder geval! :-)

Elle

WOW ziet er echt allemaal geweldig uit!!! Ben heel erg benieuwd hoe het daar in het ziekenhuis en het orthopedisch trainingscentrum zal zijn.
En hoe gaat het met het engels.....lukt het al een beetje?? Komt helemaal goed!!!!

Bedankt voor je emailtje!!! Ja, ben nu dan echt 25 :P
Heb gister een super dag gehad. De hele familie was er en hebben gezellig met zijn alle lekker gegeten. Hanneke had een hele maaltijd voor iedereen klaargemaakt. Heb zelfs al weer een beetje gehockeyed en sta met een super grote foto van de wedstrijd in het brabants dagblad :P Hoe vet!!!!

Kijk uit naar jullie volgende verhaal!
x el

Carsten

Wat erg dat jullie je in de zon verbrant hebben. Ik heb (geen) medelijden. Hier is het onder nul en in Duitsland gaat het weer sneeuwen :-(
Dat je twee uur op het eten moet wachten is wel erg...Dat zou niet goed voor mij zijn!

Ik benieuwd hoe jullie de eerste "echte" dagen daar zullen ervaren. Maar na zo een relaxd begin kan er niks mis gaan toch?

Dikke knuffel
gr
ca

Geek

Oew...dat ziet er allemaal wel erg goed uit!! En wat een verhaal ook weer..jullie beleven ook wel vanalles hè;) Haha! Leuk hoor!!

Fijn dat het nu echt gaat beginnen! Ben heel benieuwd naar de volgende verhalen, over hoe jullie het hebben gehad!! 'T lijkt me echt heel gaaf!

Nou veel plezier!! En geniet van alles!
Liefs, Kusje!

Jol

Hoi Fem en Femke,

Tjonge,Het ziet er allemaal wel heel leuk en gezellig uit.
En wat hebben jullie al veel gezien en ondernomen.
Fijn dat jullie het zo goed en relaxed bij de Fam hebben.
Goed blijven smeren meiden! Hopelijk konden jullie een beetje liggen en slaapen.
Nu jullie je dagen vol hebben met een bezoek aan de school en het ziekenhuis kan de huid even tot rust komen.
Fotos en mails heb ik doorgestuurd Fem en emailadres komt eraan.
Groetjes voor allemaal Jol

Emile & Maayke

Echt leuk die foto's! En het strand lijkt dan misschien op dat van Scheveningen maar de temperatuur is volgens mij toch iets beter....

Ik vond het echt zo leuk om je van de week even te spreken Fem! Ik probeer je vanavond of morgen nog even te bellen, ben wel benieuwd naar je eerste dag! Nou ik ga vandaag onwijs veel wassen en inpakken, ben echt bezig als een kip zonder kop. Maar ach als ik iets vergeet kan ik het altijd daar nog kopen! Maar door jou zomerse foto's komen wij al helemaal in de stemming!
Emile heeft vandaag zijn laatste werk dag en dan is het morgen de laatste dingen doen, en dan is het zover!

Maar als ik ergens internet heb dan kijken we uiteraard even naar jullie site!

Nou spreek je snel!

Kus van ons!

Anne

Ziet er echt super uit!!

Benieuwd hoe jullie het werk straks ervaren!

Dikke kus Anne

Janneke!!

Hey Femmuz en Femke!!!

Wat goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. De foto's zien er echt heel gaaf uit. En de verhalen, super leuk :)

Groetjes van mijn mama!!!

Veel succes aankomende week.

xxx Janneke

Kim C

Heee Femke!!
Ohh wat krijg ik een zin in de vakantie als ik jullie foto's en verhalen hoor. Helaas moet ik nog even wachten tot het hoogseizoen.. Het is denk ik toch een stuk minder uitdagend is wat ik hier in Nederland.
Liefs Kim