Defemkesinghana.reismee.nl

Bedankje

Lieve allemaal,

Hier ons laatste verhaal vanuit Ghana. Allereerst willen we iedereen bedanken voor alle leuke reacties die jullie hebben achtergelaten op onze site. We hebben het altijd heel erg leuk gevonden om het te lezen.

Zaterdag 22 mei zijn Joep en Rick aangekomen in Ghana. Volgende dag waren we uitgenodigd om bij familie van Rick te bbq-en, heel gezellig en overdag hebben we de jongens Accra laten zien.

Maandag zijn we dan uiteindelijk afgereisd naar Offinso om ze daar het centrum en het dorp te laten zien. Het nieuwe fysiotherapiecentrum is nu helemaal af en daar wordt nu ingewerkt. De jongens hebben we ook het dorp laten zien en we zijn naar onze plaatselijke kroeg geweest. Er komt natuurlijk een einde aan deze leuke ervaring dus er werd een afscheidfeest georganiseerd om ons te bedanken. We hadden gezegd dat we een klein bescheiden feestje wilde maar dat kennen ze hier niet in Ghana, want het werd een groot feest. Als Obruni's moesten we natuurlijk in het middelpunt zitten aan een grote tafel.

FOTO: BIER!

FOTO: Het commentaar van de jury....

Op het feest moest er natuurlijk veel gebeden worden waarna er flink gedanst kon worden, ze gingen helemaal uit hun dak. We werden naar voren geroepen en kregen speciaal voor ons gemaakte kleding die we ter plekke aan moesten trekken en laten showen aan alle feestgangers. Daarna hebben we allebei een groot beeld gekregen, heel grappig. Toen het officiële gebeuren voorbij was werd er door iedereen gedanst.

FOTO: Een cadeautje....

Woensdag ochtend om 6.00uur vertrokken we met z'n vieren in een luxe Land cruiser met airco naar het Noorden. Onderweg zijn we gestopt bij Sonyo om daar een doolhofdorp te bekijken. Daar moesten we bij 3 chiefs op bezoek, overal onze slippers uitdoen, gore voeten hadden we. We zijn naar Wechiau afgereisd om daar Nijlpaarden in de rivier te spotten. We gingen daar één nacht overnachten in de bijbehorende lodge, wat een drama. Geen elektriciteit, water en zo goor en ook nog gigantisch heet. Gelukkig was het de moeite waard want de volgende dag vroeg in de morgen hebben we de nijlpaarden gezien.

FOTO: Met de chief op de foto

FOTO: Hippo's !!!

Volgende dag zijn we naar Mole national Park gereden, onderweg nog een zwijn aangereden, die was door midden. Oh, wat waren wij blij dat wij het niet gedaan hadden. Aangekomen in Mole zijn we direct wezen zwemmen, in een warm zwembad. Einde van de dag hebben we een autosafari gedaan. Jawel hoor, daar hebben we olifanten gezien. Wat een grote en mooie beesten zijn dat. Dachten we 's ochtends relax te ontbijten, werd het ontbijt van Rick afgepakt door een aap hahaha.

FOTO: Femmuz en Femke met de olifant

Op dit moment zijn we met z'n vieren in Kumasi en gaan we allebei onze eigen weg en vakantie houden.

Tot slot kregen we veel reacties en vragen naar onze Kippetjes. We hebben inderdaad iedere dag een ei gekregen en wat waren die heerlijk zeg. De kippen worden nu verzorgt door Student Yaw en zijn in goede handen.

Nogmaals heel erg bedankt.

Dikke kus Femke en Femke

Emile en Maayke

He Lieverd,

Wat gaaf die olifanten en hippo's! Dat zijn natuurlijk wel de mooie momenten! En we vinden het zo leuk dat je het hele Ghana avontuur kunt afsluiten samen met Joep. Is toch wel speciaal. Nou Fem (en natuurlijk ook andere Femke) we hebben genoten van jullie verhalen. En vooral ik (maayke) kon niet wachten op het volgende verhaal en de volgende foto's. Maar gelukkig zit het er nu bijna op. En kunnen we weer lekker afspreken. En dan kunnen we weer gewoon bellen als anders (uren en uren) Zonder dat het zo duur wordt, want ja heb het wel gemerkt dat we een paar keer een uur hebben gebeld. Maar die kosten hebben we er helemaal voorover gehad! Maar goed, Fem we zijn onwijs trots op je dat je alles zo goed en stoer hebt doorstaan! En we kijken er naar uit om je weer te zien! En vooral ik kan niet wachten om je even een knuffel te geven! Je bent een schat, en ook dit avontuur hebben we met elkaar overleefd! En met elkaar bedoel ik natuurlijk ook Karlijn en Rowan!

Have fun de laatste dagen met Joep!

Dikke kus van ons

Elke

Heee Femke & Femke!!

Leuk om te lezen dat er voor jullie een groot afscheidsfeest is georganiseerd! En fijn dat jullie er binnenkort weer zijn! :D Maar nu eerst een wel verdiende vakantie met de mannen! Geniet er van!

Liefs

Hej Femkes!

Jullie zijn weer een hele ervaring rijker, gaaf hoor! Geniet nog even van de laatste dagen en goede terugreis alvast!

Liefs Nienke

Nienke

haha, o sorry hoor, daar boven moest natuurlijk Nienke staan... Heb net een e-card verstuurd en daar ging het weer een beetje anders, vandaar :-S

Olga & Truong

He Plop,

Wat een verhalen en wat een avonturen. Wij hopen dat je daar hetgeen hebt kunnen bereiken wat je wilde. Ga nu lekker genieten van je welverdiende vakantie en we spreken snel wat af als je weer back bent in Nederland.

Tot gauw,

Kus Ons..!

Inge (ghana)

Dag lieve meiden!!!
Nog maar 5 dagen en dan komen jullie ook weer naar huis! Wij zijn dinsdag thuis gekomen,na een erg goede vlucht. Wat een geweldige thuiskomst had ik! Fijn om thuis te zijn maar ik mis Ghana nu al!
Fijne terug reis meiden! En we spreken snel wat af in nederland ;)
liefs,