Defemkesinghana.reismee.nl

Basisschool sloppenwijk Accra en Korle Bu Teaching Hospital

Hier zijn we weer!

Even een verslagje van onze eerste echte Ghanese sloppenwijk school (S.Aid Baby care project) en fysiotherapie in Korle Bu Teaching Hospital ervaring. Half 7 ging de wekker, ook dan is het al erg heet. We zijn samen met Bianca en Tine (vrijwilliger) op pad geweest naar de sloppenwijken van Accra waar het S. Aid Baby care project zit. Daar naartoe lopen was het me toch een stinkerij, rotzooi en viezigheid zeg. Ook daar werden we gastvrij ontvangen. Alle kleuters bleven maar ‘Obruni' (blanke) roepen en zaten aan ons. Daar moesten we even aan wennen hoor en onze witte T-shirts waren al snel super bruin. Er werd zo hard getrokken aan Fem der broek dat ze er scheuren aan heeft overgehouden hihi (waarschijnlijk is ze ergens achter blijven haken ;)) Tijdens het verblijf op de school zijn we vooral druk geweest met iedere keer onze handen wassen met desinfecterende zeep. Haha grapje. Die kinderen doen hun plasje gewoon in de hoek op de speelplaats, onderbroekje opzij en dan hopla, geen handen wassen. Hmm, erg vies! Nouja, we mochten in ieder geval mee kijken hoe er les werd gegeven en hebben zelfs moeten helpen met lesgeven. Ohja, en bij binnenkomst van de klaslokalen werden we hartelijk ontvangen door een zingende klas, zo lief.

Daarna zijn we met onze vieze kleding, bruin witte t-shirt en zwarte voeten naar het Korle Bu Teaching Hospital gereden. Ook daar werden we super lief ontvangen en werden direct doorgestuurd naar de fysiotherapie afdeling. Eigenlijk wilden wij nog even onze voeten wassen en schone lange broek aan doen maar ja, geen tijd. We werden gelijk doorgestuurd dus stonden we daar met onze zwarte gore voeten op de fysiotherapie afdeling waar ze ons raar aankeken. Gelukkig mochten we eerst onze voeten wassen. Toen werden we voorgesteld aan de ‘big boss' van de afdeling. Nou, die vond het maar raar dat we allebei Femke heetten. Ze reageerde een beetje vreemd en vertelde dat ze in Ghana daarom allemaal twee namen hebben dus hebben we ter plekke maar gauw een tweede naam verzonnen...dus... En ze hadden onze mail niet ontvangen dus, het was best ongemakkelijk de eerste kennismaking. Vanaf nu stelt Femke P zich maar voor als Femmuz. Dit voorkomt hopelijk een boel verwarring haha. Op de afdeling daar was het verder heel leuk, we mochten van de ‘big boss' eigenlijk alleen maar observeren maar gelukkig waren de fysiotherapeuten Jean Paul en Sandra super aardig en mochten we het één en ander voelen, meedenken en spelen met de kinderen. Morgen gaan we naar North Ridge Hospital.

Bye

Aniek

Hey Femke en Femke,

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Tot nu toe veel leuke dingen en moet het echte werken nog beginnen! Heel veel succes en plezier!

Liefs, Aniek

Co

Haha ik heb zo het idee dat in ieder geval het stuk boven de foto door Femmuz is geschreven of niet? Haha ik denk dat je na een tijdje je niet meer druk zult maken om die viezigheid hoor. Daar wen je vanzelf aan. Wel echt superleuk om zoveel verschillende dingen te kunnen zien nu! Leuk om te lezen!

Liefs

Rochelle

He Femke en Femmuz!

Wat leuk om jullie avonturen te lezen. En wat leuk om te zien dat jullie het naar je zin hebben. Wel even een ander reisje dan naar Aruba hoor! Maar zo te zien maken jullie prachtige dingen mee die jullie vast heel lang bij zullen blijven.
Ik kan nu al niet wachten om alle foto's te zien! Moet ik al tijd vrij maken in juni voor het maken van een fotoboek haha !!
Geniet nog lekker van alles wat jullie gaan zien!
En ik blijf jullie volgen.

Liefs!

Judith

Hey Femmie,
Wat een avontuur nu al! Vind het super om je verhalen te lezen en je foto's te zien en het ziet er allemaal indrukwekkend uit.. Nu begint het echte werken heh! Heel veel succes en geniet ervan! voor je het weet is het om! XXXXX

oom Frank

hey,

prachtig om jullie verhalen te lezen en de foto,s te kijken.

groet

Frank

Debbie

Haj Pastoor,

Super leuk om jullie verhalen te lezen! Ik zie die kindjes al helemaal voor me. Onderbroekje aan de kant en HOPA!
Helemaal leuk daar dus. Enjoy!

Liefs, Debbie

geke